Zupa krem z dyni, marchewki i cebuli z wędzoną papryką, parmezanem i kolendrą

Napisane przez | 15:24 14 komentarze


Jesienna szaruga zadomowiła się na polskich terenach i nie odpuszcza. Szukamy zatem ratunku na to, żeby dzień stał się kolorowy i pyszny. Nie mogło zabraknąć u mnie przepisu na krem z dyni. Dynia, marchew, cebula, parmezan, papryka wędzona i kolendra stworzyły fajną kompozycję, która miło mnie zaskoczyła. Choć krem z dyni to oklepany pomysł, to ja dodałem tam kilka fajnych smaków i wyszło całkiem zacnie...

Składniki
  • dynia
  • 3 duże marchewki
  • 2 cebule
  • 2 szklanki bulionu (względna ilość w zależności jaką konsystencję chcecie uzyskać)
  • sos sojowy
  • czosnek
  • pieprz
  • tarty parmezan
  • kolendra
  • papryka wędzona

Czy jest coś lepszego od zupy krem?
Ja po prostu uwielbiam tego rodzaju zupy. Można w nich kombinować i szukać idealnych smaków dla siebie. Póki w sklepach pękają o różnego rodzaju dyń, to i ja jedną przytargałem do domu.
Dynię musicie obrać, usunąć z niej pestki i pokroić w dużą kostkę. Marchewkę oraz cebulę obieracie i  również kroicie. Do rozgrzanego garnka z oliwą na samym początku wrzućcie cebulę, później marchewkę i dynię. Wszystko duście pod przykrywką około 10 minut. Warzywa muszą być miękkie. Na sam koniec dodajcie 2 szklanki bulionu i poduście z 4-8 minut.
Na końcu wszystko zblendujcie i doprawcie czosnkiem, sosem sojowym (uważajcie, żeby zupa nie była za słona) oraz pieprzem.

Krem podajcie z wędzoną papryką słodką, parmezanem i świeżą kolendrą. 
Z pewnością posmakuje większości w te szare dni.

* poprzez ten wpis chciałem pokazać, że można spokojnie wykonać atrakcyjne zdjęcie potrawy komórką. Jakość rzeczywiście jest gorsza, ale zdjęcie samo w sobie nie odbiega od innych, które publikuję na stronie. Co Wy na to?

Student też potrafi gotować.


Nowszy post Starszy post Strona główna

14 komentarzy:

  1. szkoda, że mój maz nie lubi zupy dyniowej ale może w takiej wersji polubi ;)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się zakochałem w tej wersji. Najbliższym, którzy próbowali również. Także może warto spróbować. :)

      Usuń
  2. Uff dobrze, że to wersja bez imbiru :D, na pewno wypróbuję, ja polecam też zupę z dyni z carry i mleczkiem kokosowym :). Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, też lubię, ale ostatnio coś nie mogę znaleźć mleczka kokosowego.

      Usuń
  3. Mój mąż również podchodzi z rezerwą do małopopularnych potraw. W każdym razie udaje mi się "przemycać" niektóre składniki potraw bez Jego wiedzy... :) W końcu to dla Jego dobra :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że mężowie bronią się jak mogą, haha :)

      Usuń
  4. Uwielbiam krem z dyni, ale z parmezanem jeszcze nie próbowałam! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda pięknie! Szkoda, że nie mogłabym tego dostać na wynos :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdecydowanie muszę spróbować w ten weekend - uwielbiam zupy krem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja coś z dynią nie mogę załapać kontaktu...:(

    OdpowiedzUsuń