UGRYŹ INSPIRACJĘ

Na zakończenie wakacji i lata. Warto trochę pokombinować i zaskoczyć swoje kubki smakowe. Zobaczcie przepis z projektu #HapsFit, w który robię.

Cały przepis możecie zobaczyć na Facebooku Fitness sport.pl - tam regularnie, bo raz w tygodniu pojawia się nowy przepis, którym możecie się zainspirować. :)

KLIKNIJ I OBEJRZYJ WIDEO 
 



Spieszę poinformować was o tym, że oficjalnie ruszył projekt kulinarny, którym koordynuję i między innymi wykonuję. Będzie przede wszystkim zdrowo, smacznie oraz szybko. 

Haps Fit, tak nazywa się nowy projekt, który związany jest ze zdrową kuchnią. Systematycznie pokazywane będą dania, które można przygotować szybko, a które jednocześnie będą smaczne i zdrowe. Będziemy starać się przekonać was do tego, że fit jest po prostu git. I tyle w temacie!

Pierwotny projekt to Haps, który podbił już internet. A Haps Fit jest produktem, który powstał ze względu na zapotrzebowanie inspiracji w kuchni zdrowej. Zresztą, umówmy się, każdy lubi obejrzeć filmik, na którym pokazywane są pyszne i pięknie wyglądające dania.

To ciekawa inicjatywa, którą polecam systematycznie obserwować. Odcinki pojawiać się będą na Facebooku Fitness sport.pl.
KLIKNIJ W OBRAZEK, ŻEBY OBEJRZEĆ FILMIK!

https://web.facebook.com/Fitnesssportpl/videos/1225132190862777/ 

Student też potrafi gotować

 

Czasami mam po prostu ochotę na coś bardzo lekkiego, ale równocześnie sycącego. Trochę pokombinowałem, żeby nie mówić, że przekombinowałem. Danie dobre i na obiad, i na kolacje, i do pracy.

SKŁADNIKI:
- ziarna Inków - ryż długoziarnisty, biała quinoa, amarantus, bulgur z łubinu - (szklanka),
- szparagi - pęczek,
- pomidorki małe - czerwone i żółte,
- kiełki soczewicy, cieciorki i fasoli,
- dwa ząbki czosnku,
- pieprz i sól,
- oregano,
- sos sojowy,
- świeża bazylia.
- oliwa z oliwek/olej kokosowy. 


PRZYGOTOWANIE:
1. Obierzcie i ugotujcie szparagi.
2. W drugim garnku zagotujcie wodę i tam też gotujcie przez 10 minut ziarna Inków.
3. Na rozgrzanej patelni uprażcie wszystkie kiełki z solą i pieprzem.
4. Do uprażonych kiełków wrzućcie pokrojone szaragi oraz pomidory.
5. Następne w kolejności są ugotowane ziarna.
6. Wszystko dokładnie wymieszajcie.
7. Na samym końcu przyprawcie czosnkiem, oregano i odrobiną sosu sojowego.
8. Podawajcie ze świeżą bazylią lub szczypiorkiem.
9. Danie jest dobre zarówno ciepłe, jak i zimne.
Student też potrafi gotować.


Czasami zdarza się, że znajomi piszą do mnie i pytają, co można zjeść 'innego' na śniadanie. I żeby nie była to kanapka, ani jajecznica. Najczęściej odpowiadam, że to wszystko zależy od tego, co ma się w lodówce. Tym razem rzecz prosta - kanapka, ale taka inna i do syta!

SKŁADNIKI
- szparagi,
- pomidory,
- ser feta, 
- szczypior,
- rukola,
- twaróg,
- pieprz.


PRZYGOTOWANIE
1. Przygotujcie wszystkie składniki.
2. Jak wiadomo, szparagi musicie ugotować w osolonej wodzie, zanim położycie na pieczywo.
3. Na samym początku pieczywo posmarujcie twarogiem.
4. Następną warstwę stanowi rukola.
5. Na rukoli ułóżcie w poziomie pomidory (a właściwie połówki plasterków).
6. Między pomidory znajdzie się miejsce na końcówki szparagów.
7. Pokruszcie fetę, posypie szczypiorkiem i popieprzcie.
8. Jak dla mnie - BOMBA! :)

Taka wersja sprawdzi się na śniadanie, ale także na podróż, w trakcie której aktualnie jestem.

Student też potrafi gotować.


Tak dla żartu i tak serio. Przedstawiam Wam mój absolutny must-have kulinarny. Czyli młoda kapusta na gorąco.

Lubię, po prostu. To kolejny smak, który gdzieś tam w domu rodzinnym był zawsze, toteż go powielam. I lubię, i cenię. 

SKŁADNIKI:
- pół główki kapustki,
- koper,
- pomidory,
- sos sojowy,
- pieprz.

PRZYGOTOWANIE:
1.  Umyjcie i drobno posiekajcie kapustę.
2. Do nagrzanego garnka z odrobiną oliwy z oliwek włóżcie posiekaną kapustę.
3. Gotujcie około 20 minut, powinna puścić soki i być miękka.
4. Na samym końcu (5 minut przed, zanim skończycie dusić Kapustkę - HEHE) dodajcie pokrojone pomidory, koper, sos sojowy i pieprz.
5. Wszystko razem dobrze wymieszajcie i szamajcie z młodymi ziemniorami.

Student też potrafi gotować.